Groothandel Individueel aandacht voor elk product

Met de grote hoeveelheid aan producten is het lastig om alles bij te houden. Laat dit niet ten koste gaan van de winst. Door automatisering van de prijsstelling wordt altijd de beoogde marge gehaald. Met interne dashboards kan het personeel snel en accuraat beslissingen nemen. Door deze dashboards vervolgens te delen met zowel klanten als leveranciers kan ook de verticale integratie van informatie gefaciliteerd worden.

Mogelijkheden

Toegankelijk overzicht

Wij verbinden en sluiten verschillende systemen aan om data op één plek te weergeven. Zo heeft u dashboards met uitgebreide informatie op regio, klant en product niveau.

Metrieken en KPI's

Door de data van verschillende systemen te verzamelen, calculeren wij belangrijke metrieken en visualiseren die in een toegankelijke dashboard.

Voorspel voorraad en verkoop

Makelijk interpreteerbare analyses gebouwd op complexe statistische modellen. Laat de verkoopcijfers of voorraden voorspellen.

Integreer de data

Operations center met een constante datastroom van alle objecten, waaronder IoT systemen en sensoren. Wees altijd op de hoogte van alle gebeurtenissen in real-time.

Behoud de controle over data

Controle over wie welke data kan zien en analyseren. Maak de data zowel toegankelijk als veilig.

Automatiseer data pipelines

Wij maken de data-invoer automatisch, waardoor u hier geen back-office voor nodig heeft. Ook automatiseren wij de revenue management of prijssuggesties.

Verhalen

Horizontale levering

Voorraadbeheer op duizenden brick and mortar locaties is een hele uitdaging. Het groothandelsbedrijf van Marcel heeft zelf de voorraden bij resellers in de hand en de informatie wordt weer doorgegeven aan de leveranciers. Zijn algoritme weet niet alleen wanneer er aan een locatie geleverd moet worden, maar ook of er locaties beschikbaar zijn voor horizontale levering. Zo kunnen er voorraden meeliften en vindt er ook efficiënte levering plaats tussen de brick and mortar locaties.

Trends voorspellen

Elk seizoen kent zijn eigen trends. Accountmanagers zijn vaak goed bekend met hun klanten en de relevante productcategorieën. Maar dat vindt Hugo niet genoeg. Het bedrijf moet goed het algehele overzicht behouden om te weten in welke maanden ze de juiste producten moeten focussen. De standaard voorspellingen kosten veel tijd en zijn onnauwkeurig. Daarom heeft Hugo dit proces laten automatiseren. Nu is er op elke gewenste periode en voor elk product een voorspelling met duidelijke boven- en ondergrenzen, zonder handmatige arbeid! Bovendien kan het systemeen factoren uit de big data herkennen, de invloed ervan kwantificeren en de uitkomst op een begrijpelijke wijze weergeven.

PowerBI Videos

Meer weten over onze werkwijze? Bekijk ons proces.

SolvX

Empowering data-driven decisions.

Bedrijfsinformatie

  • SolvX B.V.
  • Hofplein 20
    3032 AC, Rotterdam
  • Klik om te weergeven

  • KVK: 81712324
  • info@solvx.nl

© 2021 SolvX, alle rechten voorbehouden.